فرماندار شهرستان بروجن:

کمبود آب دغدغه اصلي اين شهرستان است

کد خبر: 154403 تاریخ انتشار: 1399/06/12
نمایش: 980
اخبار
مسعود ملکي فرماندار شهرستان بروجن با بيان اينکه مهم ترين مشکل و دغدغه در اين شهرستان کمبود آب است گفت: گذر از اين بحران نيازمند همراهي مردم و مسئولان است.
 به گزارش روابط عمومي فرمانداري، به منظور بررسي مشکل آب شرب مردم شهر سفيد دشت نشستي با حضور فرماندار، نماينده مردم شهرستان بروجن در مجلس شوراي اسلامي و اعضاي شوراي تأمين شهرستان در محل مسجد جامع شهر سفيد دشت برگزار شد.
فرماندار شهرستان بروجن با بيان اينکه مهم ترين مشکل و دغدغه در اين شهرستان کمبود آب است گفت: گذر از اين بحران نيازمند همراهي مردم و مسئولان است و تاکنون جلسات متعدد با مسئولان استاني برگزار و پيگيري هاي لازم انجام شده است.
مسعود ملکي با اشاره به کاهش منابع آب هاي زير زميني، تغيير اقليم آب و هوايي و همچنين ممنوعه بودن وضعيت دشت سفيد دشت نسبت به توسعه کشت هاي گلخانه اي تأکيد کرد.
ملکي گفت: طرح انتقال آب بن به بروجن جزو 31 طرح اولويت دار دولت است و تکميل اين طرح مي تواند مشکل آب شرب نيمي از جمعيت استان را مرتفع کند.
وي با بيان اينکه تا زمان اتمام اين طرح مردم بايد همکاري لازم را جهت صرفه جويي و استفاده بهينه از منابع آب داشته باشند تاکيد کرد: توسعه کشت گلخانه اي راهي مطمئن در مديريت مصرف آب، برون رفت از بحران کم آبي، بهره وري بهينه از منابع آبي و افزايش توليد در بخش کشاورزي و گلخانه اي است و بايد در اولويت برنامه ها قرار بگيرد.
ملکي با اشاره به اينکه ميزان آب مصرفي مورد نياز مردم شهر سفيد دشت 20 ليتر بر ثانيه مي باشد و ميزان آب موجود در چاه ها کمتر از 50 درصد است افزود: دو حلقه چاه شناسايي شده در شهر سفيد دشت مورد بررسي کارشناسي  قرار گرفته و در صورت امکان وارد خط انتقال آب شوند و در غير اين صورت نسبت به اجاره يک حلقه چاه جهت تأمين آب شرب اقدام شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08