مشارکت 85 درصدي دولت در تجهيز مزارع کشاورزي به سيستم آبياري نوين + تصاوير

کد خبر: 31092 تاریخ انتشار: 1397/09/13
نمایش: 1196
اخبار
فرماندار شهرستان بروجن گفت: کشاورزان با تجهيز مزارع به سيستم آبياري تحت فشار از 85 درصد يارانه ي دولتي برخوردار شوند.
فرماندار شهرستان بروجن که به همراه جمعي از مسئولان به روستاي سيبک بخش بلداجي سفر کرده بود، از مشارکت 85 درصدي دولت در تجهيز مزارع به سيستم آبياري تحت فشار خبر داد.
 مسعود ملکي گفت: کشاورزان در صورت تجهيز مزارع به سيستم آبياري نوين مشمول دريافت يارانه ي دولتي خواهند شد.
وي ضمن ابراز خرسندي از حضور در بين مردم و ريش سفيدان روستا، هدف از ديدار چهره به چهره و استماع مشکلات را پيگيري و رفع بخشي از مشکلات ساکنين روستا عنوان کرد.
تکميل طرح هادي روستايي، بازنگري طرح توسعه ي روستا، تعيين و تکليف پرونده هاي ثبتي چراي دام، تقسيم عادلانه ي حق آبه چشمه ي تنگ سياه، بهسازي مدارس روستايي و... از مهمترين مطالبات اهالي روستاي سيبک بود که به شرح ذيل صورتجلسه شد:
 
ـ عليرغم صرف اعتبار 16 ميليارد ريالي به منظور اجراي جوي و جدول و آسفالت معابر، مابقي در فازهاي بعدي تامين اعتبار و اجرايي خواهد شد.
ـ عليرغم 2 سال مانده تا پايان طرح بازنگري روستا، با حضور کارشناسان جهاد کشاورزي و بنياد مسکن انقلاب اسلامي طرح توسعه در دستور کار قرار گيرد.
ـ پرونده هاي ثبتي چراي دام، با پيگيري مالکان از طريق اداره ثبت اسناد و املاک و همکاري منابع طبيعي بررسي و تا حصول نتيجه اقدام شود.
ـ با اتمام پروژه هاي نيمه تمام، نوسازي مدارس روستا در اولويت تعريف پروژه هاي ي جديد قرار گيرد.
ـ با ارائه ي راهکارهاي قانوني توسط جهاد کشاورزي، از ظرفيت باغات روستا به منظور جذب گردشگر و اجراي طرح بوم گردي استفاده شود.
ـ کشاورزان متقاضي جهت تجهيز مزارع به سيستم آبياري تحت فشار و دريافت يارانه ي دولتي، به جهاد کشاورزي مراجعه نمايند.
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08